Monday 30 November 2015

Kebahagiaan dan Cinta

Rasanya nukilan sy sebelumnya sgt tegang, serius je, hari ni, saya curi sedikit masa dari kesibukan menghafal utk kuiz dgn menulis tentang cinntaaaa... Ahh, memikirkannya saja sudah mengukir senyuman pd kita.
Di kesempatan ini, sy ingin mendedikasikan tulisan ini buat seseorang yg istimewa, yg sentiasa dlm hati dan fikiran saya dan sy tahu, sy tak mungkin memiliki dia...Hurmmmm...
Bagi saya, kebahagiaan itu cinta dan cinta adalah sebahagian drpd kebahagiaan. Kebahagiaan juga boleh diperolehi melalui kejayaan, kesenangan, hubungan baik dengan keluarga, gelak ketawa dgn kawan rapat dan tentu sekali jatuh cinta.
Kehebatan cinta sebenarnya boleh menghapuskan perang, jika kita menyintai sesama manusia tanpa diskriminasi, tetapi perasaan cinta antara dua individu sgt ajaib, perasaan itu tak akan muncul pd setiap org yang dijumpai, tapi bila berjumpa org yang sesuai , susah utk dibuang perasaan itu.
Fikiran sy masih dihuni oleh seorang insan yang sgt istimewa dan hebat, sy baru saja menghadapi perasaan ini genap 4 bulan hari ini. Inilah yg org panggil crush, dan mengikut kajian yg tidak dpt disahkan kesahihannya, crush bertahan selama 4 bulan. Kadang-kala, kalau terlalu sibuk, mmg saya rasa sia-sia menunggu sesuatu yg pasti, tapi bila kerinduan itu melanda, tiada siapa yg tahu betapa sakitnya menanggung semua ini.

Knowing that you can't have someone, but yet still loves him and hoping you have a chance with him.

Hebatnya kita yg beragama Islam ini, kita sentiasa mempunyai harapan, iaitu berharap dan bergantung kepada Allah sama ada bersama dengan org yg kita sukai atau mendapatkan org lain yang lebih baik. Walaupun ada masa, kita seperti berputus asa dgn doa dan terima saja jika dia bukan untuk kita. Namun, jika dia masih menghuni hati dan fikiran, mungkinkah ada sinar harapan? Mungkinkah, Allah nak ingatkan pada sy bahawa saya perlu lebih banyak berusaha jika benar-benar mahu apa yg dimahu?
Kepada dia yang selalu di dalam mimpi saya, pertemuan kita yang singkat dan janggal itu sangat manis, dan saya berharap agar dpt diulang kembali pada masa tersebut, tapi apakan daya. Berkemungkinan awk pun dah lupakan saya, tak cam pun, dan kita dah jarang berjumpa, jadi sy harapkan yg terbaik utk awk. Org kata, kalau kita mencintai seseorang, lebih baik kita lepaskan dia.
Sekarang, sy dah belajar utk berhenti menanti, biarkan saja takdir yang menentukan, jikalau kita dipertemukan, syukur diucapkan, jika tidak, saya terima ini sebagai petanda yg awk berhak utk mendapatkan seseorang yg lebih baik.

Masih tak boleh lupakan dia. Tapi saya boleh melalui semua ini.

No comments:

Post a Comment